Policy på Jordglobsbar

Hur placerar jag en order?

Att placera en order på Jordglobsbar.se är enkelt. När du valt din vara och lagd den i kundvagnen så visas slutpriset direkt, inklusive moms.

Inga andra avgifter tillkommer.

 

Betalning och Frakt

Betalning sker via direktbetalning, faktura eller Stripe eller PayPal. Frakten ingår alltid, men på grund av att de flesta produkter tillverkas vid beställning så kan det ta upp till 30 dagar innan leverans.

Faktura

Vid fakturaköp är det viktigt att hålla koll så att du får din faktura. Fakturan skickas per e-post när våra leverantörer har bekräftat att din order behandlas, vilket vanligtvis tar 2 till 3 arbetsdagar. Vid fakturaköp är det viktigt att du som kund håller koll på att du får fakturan. Om du av någon anledning inte mottagit fakturan är det ditt ansvar att höra av dig till oss via info@jordglobsbar.se. Glöm inte att även kolla din skräppost. 

 

Delbetalning

Delbetala räntefritt i 6 månader*. Kostnaden per månad är den totala kostnaden för produkten delat på antal månader. Varje månad skickas en faktura med 30 dagar förfallotid till dig per e-post. Det går även att betala mer än den avtalade månatliga kostnaden. I övrigt gäller samma villkor som för faktura utöver de 30 dagarna förfallotid.

*12 månader gäller vid köp av Poseidone, Versailles eller Afrodite.

 

Säkerhet och Sekretess

Jordglobsbar.se är SSL-certifierad och sparar ingen information om våra kunder. Ingen information säljs eller ges vidare till tredje part. Information om kunder används endast för att placera order.

 

Nöjd-Kund-Garanti, Returer och Reklamationer

Jordglobsbar.se erbjuder alltid dig som kund ångerrätt på varan du har inhandlat hos oss, mot uppvisning av kvitto (elektroniskt). Ångerrätten gäller i 14 dagar från att du som kund mottagit varan. För att ångerrätten ska gälla krävs att du meddelar oss senast den sista dagen under gällande ångerfrist (14 dagar). Om du vill kan du även använda Konsumentverkets ångerblankett.

När du har meddelat oss så kommer vi skicka uppdaterad returadress till lagret i Italien, varpå du som kund får betala frakten och övriga speditionsavgifter. Varan ska vara oskadd och skickas väl paketerad i originalförpackning. När leverantörerna mottagit varan kommer de att kolla att allt är oskadat och att alla tillhörande delar är kvar, varpå de skickar tillbaka pengarna motsvarande värdet på varan (ej inklusive ursprunglig frakt och andra speditionsavgifter).

Om produkten levereras med trasiga delar, eller saknar delar, så måste du som kund ta en bild på varan så att vi kan se vilken del som saknas eller är trasig, varpå vi hör av oss till huvudlagret som utan extra kostnad skickar ut en ersättningsdel.

Du som kund har alltid 3 års reklameringsrätt enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på alla varor som du handlat av oss. För att reklamationsrätten skall gälla krävs att du hör av dig till oss så fort felet upptäcks.

Det du behöver för en reklamation är att ha ordernummer och kvitto, samt att ta en bild på felet ifråga.
Jordglobsbar.se kommer i första hand hjälpa dig genom att ersätta den del som är trasig eller saknas, i andra hand ersätta med en ny vara och i tredje hand ge en rimlig ersättning i form av pengar.

Alla reklamationer sköts genom huvudlagret i Italien vilket medför att extra tid för produktion och frakt kan tillkomma. Inga extra avgifter tillkommer.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar. Vid köp godkänner kunden vår policy.
Äganderätt till produkten ligger hos producenten och kommer inte övergå till köparen före dess att producenten har mottagit det fulla beloppet för varan och granskat beloppet.